From-AMS | USP Marketing PR - Dr. Pepper - From-AMS

USP Marketing PR – Dr. Pepper

Soort ervaring: ActieMarketing vanuit bureauzijde
Ambitie:USP Marketing PR werd gevraagd meer publiciteit te genereren rondom het interactieve platform van het frisdrankmerk Dr.Pepper.

Het platform is een initiatief van Vrumona en het bedrijf wil hiermee de doelgroep urban youth bereiken. Op het platform wordt op een idols-achtige wijze de doelgroep uitgenodigd om zijn of haar kwaliteiten op het gebied van muziek, kunst, sport, dans of mode tentoon te stellen. Daarnaast biedt de site iedere week nieuwe informatie over de laatste trends, events en activiteiten rondom de creativiteit van de straat. Een belangrijk onderdeel zijn de te winnen prijzen.

Dr. Pepper wilde in de campagneperiode de brand loyalty en de gebruiksfrequentie vergroten bij de doelgroep 12 – 18 jarige.

Resultaat: De mediamix bestond uit print (dagbladen/tijdschriften), events en instore. Gedurende de actieperiode steeg de verkoop aanzienlijk en bereikte het interactieve platform een grote merkbekendheid onder 12 -18 jarigen.